• Kansi
  • Sisällysluettelo

Uutta lukiota rakentamassa

Lukioiden kehittämisverkoston julkaisu #1

Sisällysluettelo

Uutta lukiota rakentamassa

Lukioiden kehittämisverkoston julkaisu #1

EsipuhePetri Lehikoinen Opetusneuvos

Esipuhe

Petri Lehikoinen Opetusneuvos

Esipuhe

Petri Lehikoinen Opetusneuvos

Esipuhe

Petri Lehikoinen Opetusneuvos

Esipuhe

1 Rakenteet ja toimintakulttuuri#UUSILUKIO

1 Rakenteet ja toimintakulttuuri

#UUSILUKIO

1 Rakenteet ja toimintakulttuuri

#UUSILUKIO

1 Rakenteet ja toimintakulttuuri

#UUSILUKIO

1 Rakenteet ja toimintakulttuuri

Tiimimäisestä työskentelystä Jyväskylän LyseossaRisto Sarvilinna, Jyväskylän Lyseon lukio

Tiimimäisestä työskentelystä Jyväskylän Lyseossa

Risto Sarvilinna, Jyväskylän Lyseon lukio

Tiimimäisestä työskentelystä Jyväskylän Lyseossa

Risto Sarvilinna, Jyväskylän Lyseon lukio

Tiimimäisestä työskentelystä Jyväskylän Lyseossa

Risto Sarvilinna, Jyväskylän Lyseon lukio

Tiimimäisestä työskentelystä Jyväskylän Lyseossa

Kuopion lukioiden kokemuksia tiimijaksototeutuksistaSamuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopion lukioiden kokemuksia tiimijaksototeutuksista

Samuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopion lukioiden kokemuksia tiimijaksototeutuksista

Samuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopion lukioiden kokemuksia tiimijaksototeutuksista

Samuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopion lukioiden kokemuksia tiimijaksototeutuksista

Kuopion tiimiopetuksen kokemukset PowerPoint Ainetutor Kimpisen lukioTeemu Lähde, Kimpisen lukion opiskelija

Ainetutor Kimpisen lukio

Teemu Lähde, Kimpisen lukion opiskelija

Ainetutor Kimpisen lukio

Teemu Lähde, Kimpisen lukion opiskelija

Ainetutor Kimpisen lukio

Teemu Lähde, Kimpisen lukion opiskelija

Ainetutor Kimpisen lukio

Ylivieskan lukio muuttui tiimilukioksiTuomas Salo ja Luukas Raittila, Ylivieskan lukion opiskelijoita

Ylivieskan lukio muuttui tiimilukioksi

Tuomas Salo ja Luukas Raittila, Ylivieskan lukion opiskelijoita

Ylivieskan lukio muuttui tiimilukioksi

Tuomas Salo ja Luukas Raittila, Ylivieskan lukion opiskelijoita

Ylivieskan lukio muuttui tiimilukioksi

Tuomas Salo ja Luukas Raittila, Ylivieskan lukion opiskelijoita

Ylivieskan lukio muuttui tiimilukioksi

Mikkelin lukion projektiviikkoTuula Räsänen, Mikkelin lukio

Mikkelin lukion projektiviikko

Tuula Räsänen, Mikkelin lukio

Mikkelin lukion projektiviikko

Tuula Räsänen, Mikkelin lukio

Mikkelin lukion projektiviikko

Tuula Räsänen, Mikkelin lukio

Mikkelin lukion projektiviikko

eLukio opettajanaNiina Harjunpää ja Sari Tapola, Oulun Lyseon lukio

eLukio opettajana

Niina Harjunpää ja Sari Tapola, Oulun Lyseon lukio

eLukio opettajana

Niina Harjunpää ja Sari Tapola, Oulun Lyseon lukio

eLukio opettajana

Niina Harjunpää ja Sari Tapola, Oulun Lyseon lukio

eLukio opettajana

eLukio opiskelijanaAino Telkkälä ja Jasmin Kreus, Oulun Lyseon lukion opiskelijoita

eLukio opiskelijana

Aino Telkkälä ja Jasmin Kreus, Oulun Lyseon lukion opiskelijoita

eLukio opiskelijana

Aino Telkkälä ja Jasmin Kreus, Oulun Lyseon lukion opiskelijoita

eLukio opiskelijana

Aino Telkkälä ja Jasmin Kreus, Oulun Lyseon lukion opiskelijoita

eLukio opiskelijana

Valtakunnallinen kehittämistehtävä lukiokoulutuksessaReima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Valtakunnallinen kehittämistehtävä lukiokoulutuksessa

Reima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Valtakunnallinen kehittämistehtävä lukiokoulutuksessa

Reima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Valtakunnallinen kehittämistehtävä lukiokoulutuksessa

Reima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Valtakunnallinen kehittämistehtävä lukiokoulutuksessa

Savonlinnan Taidelukio – kehittämistehtävän esite artikkelin jälkeen Lukiolaiset luonnontieteellisten ilmiöiden esittelijöinäMatti Gröhn, Haapajärven lukio

Lukiolaiset luonnontieteellisten ilmiöiden esittelijöinä

Matti Gröhn, Haapajärven lukio

Lukiolaiset luonnontieteellisten ilmiöiden esittelijöinä

Matti Gröhn, Haapajärven lukio

Lukiolaiset luonnontieteellisten ilmiöiden esittelijöinä

Matti Gröhn, Haapajärven lukio

Lukiolaiset luonnontieteellisten ilmiöiden esittelijöinä

2 Korkeakouluyhteistyö, yrittäjyys ja työelämäyhteistyö#UUSILUKIO

2 Korkeakouluyhteistyö, yrittäjyys ja työelämäyhteistyö

#UUSILUKIO

2 Korkeakouluyhteistyö, yrittäjyys ja työelämäyhteistyö

#UUSILUKIO

2 Korkeakouluyhteistyö, yrittäjyys ja työelämäyhteistyö

#UUSILUKIO

2 Korkeakouluyhteistyö, yrittäjyys ja työelämäyhteistyö

Psykologikurs förenar gymnasium och högskolaSimon Hansell, Gymnasiet i Petalax

Psykologikurs förenar gymnasium och högskola

Simon Hansell, Gymnasiet i Petalax

Psykologikurs förenar gymnasium och högskola

Simon Hansell, Gymnasiet i Petalax

Psykologikurs förenar gymnasium och högskola

Simon Hansell, Gymnasiet i Petalax

Psykologikurs förenar gymnasium och högskola

Hacking the 6th waveSami Kaisko

Hacking the 6th wave

Sami Kaisko

Hacking the 6th wave

Sami Kaisko

Hacking the 6th wave

Sami Kaisko

Hacking the 6th wave

Korkeakouluopintojen integroiminen lukioonErkki Seitajärvi, Haapaveden lukio

Korkeakouluopintojen integroiminen lukioon

Erkki Seitajärvi, Haapaveden lukio

Korkeakouluopintojen integroiminen lukioon

Erkki Seitajärvi, Haapaveden lukio

Korkeakouluopintojen integroiminen lukioon

Erkki Seitajärvi, Haapaveden lukio

Korkeakouluopintojen integroiminen lukioon

Kuopiossa mahdollista opiskella yliopisto-opintoja monipuolisesti jo lukioaikanaSamuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopiossa mahdollista opiskella yliopisto-opintoja monipuolisesti jo lukioaikana

Samuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopiossa mahdollista opiskella yliopisto-opintoja monipuolisesti jo lukioaikana

Samuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopiossa mahdollista opiskella yliopisto-opintoja monipuolisesti jo lukioaikana

Samuli Laitinen, Kuopion lukiokoulutus

Kuopiossa mahdollista opiskella yliopisto-opintoja monipuolisesti jo lukioaikana

Savonlinnan Taidelukion YrityspeliReima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Savonlinnan Taidelukion Yrityspeli

Reima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Savonlinnan Taidelukion Yrityspeli

Reima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Savonlinnan Taidelukion Yrityspeli

Reima Härkönen, Savonlinnan taidelukio

Savonlinnan Taidelukion Yrityspeli

SLUSHSami Kaisko

SLUSH

Sami Kaisko

SLUSH

Sami Kaisko

SLUSH

Sami Kaisko

SLUSH

Tunne työ -hanke tutustuttaa lukioita työelämäänAnne-Marie Tuomala ja Suvi Kytöharju

Tunne työ -hanke tutustuttaa lukioita työelämään

Anne-Marie Tuomala ja Suvi Kytöharju

Tunne työ -hanke tutustuttaa lukioita työelämään

Anne-Marie Tuomala ja Suvi Kytöharju

Tunne työ -hanke tutustuttaa lukioita työelämään

Anne-Marie Tuomala ja Suvi Kytöharju

Tunne työ -hanke tutustuttaa lukioita työelämään

Maailmanparantajien kasvualustaJarmo Lehtinen, Lempäälän lukio

Maailmanparantajien kasvualusta

Jarmo Lehtinen, Lempäälän lukio

Maailmanparantajien kasvualusta

Jarmo Lehtinen, Lempäälän lukio

Maailmanparantajien kasvualusta

Jarmo Lehtinen, Lempäälän lukio

Maailmanparantajien kasvualusta

3 Oppimisen arvioinnin monipuolistaminen#UUSILUKIO

3 Oppimisen arvioinnin monipuolistaminen

#UUSILUKIO

3 Oppimisen arvioinnin monipuolistaminen

#UUSILUKIO

3 Oppimisen arvioinnin monipuolistaminen

#UUSILUKIO

3 Oppimisen arvioinnin monipuolistaminen

Gruppförhör och litterär diskussion i modersmålIrina Andersson, Kyrkslätts gymnasium

Gruppförhör och litterär diskussion i modersmål

Irina Andersson, Kyrkslätts gymnasium

Gruppförhör och litterär diskussion i modersmål

Irina Andersson, Kyrkslätts gymnasium

Gruppförhör och litterär diskussion i modersmål

Irina Andersson, Kyrkslätts gymnasium

Gruppförhör och litterär diskussion i modersmål

Teamwork ny arbetsmetod i biologiJoachim Hofman, Vasa övningsskolas gymnasium

Teamwork ny arbetsmetod i biologi

Joachim Hofman, Vasa övningsskolas gymnasium

Teamwork ny arbetsmetod i biologi

Joachim Hofman, Vasa övningsskolas gymnasium

Teamwork ny arbetsmetod i biologi

Joachim Hofman, Vasa övningsskolas gymnasium

Teamwork ny arbetsmetod i biologi

Itsearviointi lukio-opinnoissa ryhmänohjaajan silminVirpi Kemppainen ja Leena Korhonen, Sotkamon lukio

Itsearviointi lukio-opinnoissa ryhmänohjaajan silmin

Virpi Kemppainen ja Leena Korhonen, Sotkamon lukio

Itsearviointi lukio-opinnoissa ryhmänohjaajan silmin

Virpi Kemppainen ja Leena Korhonen, Sotkamon lukio

Itsearviointi lukio-opinnoissa ryhmänohjaajan silmin

Virpi Kemppainen ja Leena Korhonen, Sotkamon lukio

Itsearviointi lukio-opinnoissa ryhmänohjaajan silmin

Opettajat yhteisvoimin lukiokurssia toteuttamassaPekka Peura, Meri-Maaria Kivekäs ja Anne Rongas, Viisari-hanke

Opettajat yhteisvoimin lukiokurssia toteuttamassa

Pekka Peura, Meri-Maaria Kivekäs ja Anne Rongas, Viisari-hanke

Opettajat yhteisvoimin lukiokurssia toteuttamassa

Pekka Peura, Meri-Maaria Kivekäs ja Anne Rongas, Viisari-hanke

Opettajat yhteisvoimin lukiokurssia toteuttamassa

Pekka Peura, Meri-Maaria Kivekäs ja Anne Rongas, Viisari-hanke

Opettajat yhteisvoimin lukiokurssia toteuttamassa

Uskontoa yksilöllisellä opintopolulla opiskellenJaana Hyvärinen, Turun normaalikoulu

Uskontoa yksilöllisellä opintopolulla opiskellen

Jaana Hyvärinen, Turun normaalikoulu

Uskontoa yksilöllisellä opintopolulla opiskellen

Jaana Hyvärinen, Turun normaalikoulu

Uskontoa yksilöllisellä opintopolulla opiskellen

Jaana Hyvärinen, Turun normaalikoulu

Uskontoa yksilöllisellä opintopolulla opiskellen

4 Digitaalisuus ja oppimisympäristöt#UUSILUKIO

4 Digitaalisuus ja oppimisympäristöt

#UUSILUKIO

4 Digitaalisuus ja oppimisympäristöt

#UUSILUKIO

4 Digitaalisuus ja oppimisympäristöt

#UUSILUKIO

4 Digitaalisuus ja oppimisympäristöt

#FinEduVr – Game Jam ja virtuaalitodellisuuspelitAki Puustinen, Timo Ilomäki ja Jukka Sormunen

#FinEduVr – Game Jam ja virtuaalitodellisuuspelit

Aki Puustinen, Timo Ilomäki ja Jukka Sormunen

#FinEduVr – Game Jam ja virtuaalitodellisuuspelit

Aki Puustinen, Timo Ilomäki ja Jukka Sormunen

#FinEduVr – Game Jam ja virtuaalitodellisuuspelit

Aki Puustinen, Timo Ilomäki ja Jukka Sormunen

#FinEduVr – Game Jam ja virtuaalitodellisuuspelit

GLOVR – Globaali virtuaalitodellisuus on osa lukiolaisen arkeaJukka Sormunen ja Inka Kokkonen

GLOVR – Globaali virtuaalitodellisuus on osa lukiolaisen arkea

Jukka Sormunen ja Inka Kokkonen

GLOVR – Globaali virtuaalitodellisuus on osa lukiolaisen arkea

Jukka Sormunen ja Inka Kokkonen

GLOVR – Globaali virtuaalitodellisuus on osa lukiolaisen arkea

Jukka Sormunen ja Inka Kokkonen

GLOVR – Globaali virtuaalitodellisuus on osa lukiolaisen arkea

Santra – juttelubotti etäopiskelijan ja etäohjaajan tukena verkko-oppimisympäristössäOtava Opisto - Kari A. Hintikka

Santra – juttelubotti etäopiskelijan ja etäohjaajan tukena verkko-oppimisympäristössä

Otava Opisto - Kari A. Hintikka

Santra – juttelubotti etäopiskelijan ja etäohjaajan tukena verkko-oppimisympäristössä

Otava Opisto - Kari A. Hintikka

Santra – juttelubotti etäopiskelijan ja etäohjaajan tukena verkko-oppimisympäristössä

Otava Opisto - Kari A. Hintikka

Santra – juttelubotti etäopiskelijan ja etäohjaajan tukena verkko-oppimisympäristössä

Lukion matematiikan sähköiset ViLLE-kurssitTurun yliopisto

Lukion matematiikan sähköiset ViLLE-kurssit

Turun yliopisto

Lukion matematiikan sähköiset ViLLE-kurssit

Turun yliopisto

Lukion matematiikan sähköiset ViLLE-kurssit

Turun yliopisto

Lukion matematiikan sähköiset ViLLE-kurssit

5 Kansainvälisyys#UUSILUKIO

5 Kansainvälisyys

#UUSILUKIO

5 Kansainvälisyys

#UUSILUKIO

5 Kansainvälisyys

#UUSILUKIO

5 Kansainvälisyys

Seinäjoen KV strategia – Teijo Päkkilä Globaali maailma – globaali vastuuTarja Heikkilä ja Katja Ranta

Globaali maailma – globaali vastuu

Tarja Heikkilä ja Katja Ranta

Globaali maailma – globaali vastuu

Tarja Heikkilä ja Katja Ranta

Globaali maailma – globaali vastuu

Tarja Heikkilä ja Katja Ranta

Globaali maailma – globaali vastuu

Agenda 2030Aira Undén-Selander & Suvi Wiikinkoski

Agenda 2030

Aira Undén-Selander & Suvi Wiikinkoski

Agenda 2030

Aira Undén-Selander & Suvi Wiikinkoski

Agenda 2030

Aira Undén-Selander & Suvi Wiikinkoski

Agenda 2030

Agenda2030 artikkelin jatkeeksi tuleva Pineneedles 2017 raportti Miten kansainvälistyminen muuttaa koulun toimintakulttuuriaAnni Jaatinen

Miten kansainvälistyminen muuttaa koulun toimintakulttuuria

Anni Jaatinen

Miten kansainvälistyminen muuttaa koulun toimintakulttuuria

Anni Jaatinen

Miten kansainvälistyminen muuttaa koulun toimintakulttuuria

Anni Jaatinen

Miten kansainvälistyminen muuttaa koulun toimintakulttuuria

Kansainvälisen toiminnan vaikuttavuus valmistuneen opiskelijan näkökulmastaKrista Koivisto, Aisha Benahmed, Tuuli Latva-Teikari & kiteeläiset

Kansainvälisen toiminnan vaikuttavuus valmistuneen opiskelijan näkökulmasta

Krista Koivisto, Aisha Benahmed, Tuuli Latva-Teikari & kiteeläiset

Kansainvälisen toiminnan vaikuttavuus valmistuneen opiskelijan näkökulmasta

Krista Koivisto, Aisha Benahmed, Tuuli Latva-Teikari & kiteeläiset

Kansainvälisen toiminnan vaikuttavuus valmistuneen opiskelijan näkökulmasta

Krista Koivisto, Aisha Benahmed, Tuuli Latva-Teikari & kiteeläiset

Kansainvälisen toiminnan vaikuttavuus valmistuneen opiskelijan näkökulmasta

Julkaisun tiedot© Opetushallitus

Julkaisun tiedot

© Opetushallitus

Julkaisun tiedot

© Opetushallitus

Julkaisun tiedot

© Opetushallitus

Julkaisun tiedot