• Kansi
  • Sisällysluettelo

Laadukasta meininkiä lukioissa

Lukioiden kehittämisverkoston julkaisu #3
cover

Sisällysluettelo

Laadukasta meininkiä lukioissa

Lukioiden kehittämisverkoston julkaisu #3

Esipuheorder-1 parity-odd

Esipuhe

Esipuhe

Esipuhe

Esipuhe

1. Laadukas oppiminenorder-2 parity-even

1. Laadukas oppiminen

1. Laadukas oppiminen

1. Laadukas oppiminen

1. Laadukas oppiminen

Gradia-lukioiden askeleita kohti laadukasta verkko-oppimista ja yksilöllisiä opinpolkujaKatariina Wickström, biologian ja maantieteen opettaja, verkko-opetuksen kehittäjä, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukio; Suvi Hirvijärvi, apulaisrehtori, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukion vastuurehtoriorder-3 parity-odd

Gradia-lukioiden askeleita kohti laadukasta verkko-oppimista ja yksilöllisiä opinpolkuja

Katariina Wickström, biologian ja maantieteen opettaja, verkko-opetuksen kehittäjä, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukio; Suvi Hirvijärvi, apulaisrehtori, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukion vastuurehtori

Gradia-lukioiden askeleita kohti laadukasta verkko-oppimista ja yksilöllisiä opinpolkuja

Katariina Wickström, biologian ja maantieteen opettaja, verkko-opetuksen kehittäjä, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukio; Suvi Hirvijärvi, apulaisrehtori, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukion vastuurehtori

Gradia-lukioiden askeleita kohti laadukasta verkko-oppimista ja yksilöllisiä opinpolkuja

Katariina Wickström, biologian ja maantieteen opettaja, verkko-opetuksen kehittäjä, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukio; Suvi Hirvijärvi, apulaisrehtori, Gradia-lukiot, Jyväskylän aikuislukion vastuurehtori

Gradia-lukioiden askeleita kohti laadukasta verkko-oppimista ja yksilöllisiä opinpolkuja

Korkeakouluyhteistyötä pelillisen tapahtuman kautta LahdessaOlli Uuskoski, englannin opettaja ja hankkeen projektipäällikkö, Lahden lyseoorder-4 parity-even

Korkeakouluyhteistyötä pelillisen tapahtuman kautta Lahdessa

Olli Uuskoski, englannin opettaja ja hankkeen projektipäällikkö, Lahden lyseo

Korkeakouluyhteistyötä pelillisen tapahtuman kautta Lahdessa

Olli Uuskoski, englannin opettaja ja hankkeen projektipäällikkö, Lahden lyseo

Korkeakouluyhteistyötä pelillisen tapahtuman kautta Lahdessa

Olli Uuskoski, englannin opettaja ja hankkeen projektipäällikkö, Lahden lyseo

Korkeakouluyhteistyötä pelillisen tapahtuman kautta Lahdessa

Opettajien kouluttaminen monipuoliseen arviointiin Riikka Salminen, Maantieteen ja biologian lehtori, Kuopion klassillinen lukio; Pedagoginen valmentaja, Kuopion lukiotoimi; Kouluttaja ja toimitusjohtaja, Educated by Riikkaorder-5 parity-odd

Opettajien kouluttaminen monipuoliseen arviointiin 

Riikka Salminen, Maantieteen ja biologian lehtori, Kuopion klassillinen lukio; Pedagoginen valmentaja, Kuopion lukiotoimi; Kouluttaja ja toimitusjohtaja, Educated by Riikka

Opettajien kouluttaminen monipuoliseen arviointiin 

Riikka Salminen, Maantieteen ja biologian lehtori, Kuopion klassillinen lukio; Pedagoginen valmentaja, Kuopion lukiotoimi; Kouluttaja ja toimitusjohtaja, Educated by Riikka

Opettajien kouluttaminen monipuoliseen arviointiin 

Riikka Salminen, Maantieteen ja biologian lehtori, Kuopion klassillinen lukio; Pedagoginen valmentaja, Kuopion lukiotoimi; Kouluttaja ja toimitusjohtaja, Educated by Riikka

Opettajien kouluttaminen monipuoliseen arviointiin 

2. Hyvinvointi ja osallisuusorder-6 parity-even

2. Hyvinvointi ja osallisuus

2. Hyvinvointi ja osallisuus

2. Hyvinvointi ja osallisuus

2. Hyvinvointi ja osallisuus

Hyvinvointivalmennusta Saskyn lukioissaAnne Herrala, Saskyn lukioiden hyvinvointivalmentaja, hankekoordinaattoriorder-7 parity-odd

Hyvinvointivalmennusta Saskyn lukioissa

Anne Herrala, Saskyn lukioiden hyvinvointivalmentaja, hankekoordinaattori

Hyvinvointivalmennusta Saskyn lukioissa

Anne Herrala, Saskyn lukioiden hyvinvointivalmentaja, hankekoordinaattori

Hyvinvointivalmennusta Saskyn lukioissa

Anne Herrala, Saskyn lukioiden hyvinvointivalmentaja, hankekoordinaattori

Hyvinvointivalmennusta Saskyn lukioissa

Meijän lukio – Hanketyöllä Itä-Suomen lukiolaisten hyvinvointia edistämässäSanna Oikari, projektipäällikkö; Mari Käpykangas, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentaja; Meiju Tiirikainen, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentajaorder-8 parity-even

Meijän lukio – Hanketyöllä Itä-Suomen lukiolaisten hyvinvointia edistämässä

Sanna Oikari, projektipäällikkö; Mari Käpykangas, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentaja; Meiju Tiirikainen, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentaja

Meijän lukio – Hanketyöllä Itä-Suomen lukiolaisten hyvinvointia edistämässä

Sanna Oikari, projektipäällikkö; Mari Käpykangas, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentaja; Meiju Tiirikainen, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentaja

Meijän lukio – Hanketyöllä Itä-Suomen lukiolaisten hyvinvointia edistämässä

Sanna Oikari, projektipäällikkö; Mari Käpykangas, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentaja; Meiju Tiirikainen, lukio-opiskelijoiden hyvinvointivalmentaja

Meijän lukio – Hanketyöllä Itä-Suomen lukiolaisten hyvinvointia edistämässä

OTUS – Oppimisen tuella hyvinvointia lukioonPieta Tukkimäki-Hildén, Hämeenlinnan lyseon lukio Tiina Kivinen, Hämeenlinnan lyseon lukioorder-9 parity-odd

OTUS – Oppimisen tuella hyvinvointia lukioon

Pieta Tukkimäki-Hildén, Hämeenlinnan lyseon lukio Tiina Kivinen, Hämeenlinnan lyseon lukio

OTUS – Oppimisen tuella hyvinvointia lukioon

Pieta Tukkimäki-Hildén, Hämeenlinnan lyseon lukio Tiina Kivinen, Hämeenlinnan lyseon lukio

OTUS – Oppimisen tuella hyvinvointia lukioon

Pieta Tukkimäki-Hildén, Hämeenlinnan lyseon lukio Tiina Kivinen, Hämeenlinnan lyseon lukio

OTUS – Oppimisen tuella hyvinvointia lukioon

TurvaX – Tahtotilana luoda lukiolaisille turvallisempia oppimisympäristöjäIris Sundelin, SASKY koulutuskuntayhtymä, hankekoordinaattoriorder-10 parity-even

TurvaX – Tahtotilana luoda lukiolaisille turvallisempia oppimisympäristöjä

Iris Sundelin, SASKY koulutuskuntayhtymä, hankekoordinaattori

TurvaX – Tahtotilana luoda lukiolaisille turvallisempia oppimisympäristöjä

Iris Sundelin, SASKY koulutuskuntayhtymä, hankekoordinaattori

TurvaX – Tahtotilana luoda lukiolaisille turvallisempia oppimisympäristöjä

Iris Sundelin, SASKY koulutuskuntayhtymä, hankekoordinaattori

TurvaX – Tahtotilana luoda lukiolaisille turvallisempia oppimisympäristöjä

3. Kehittyvä toimintakulttuuriorder-11 parity-odd

3. Kehittyvä toimintakulttuuri

3. Kehittyvä toimintakulttuuri

3. Kehittyvä toimintakulttuuri

3. Kehittyvä toimintakulttuuri

Astetta enemmän etänä – monimuotoisesti tulevaisuuden lukiossaKirsi Silonsaari, Gradia-lukiotorder-12 parity-even

Astetta enemmän etänä – monimuotoisesti tulevaisuuden lukiossa

Kirsi Silonsaari, Gradia-lukiot

Astetta enemmän etänä – monimuotoisesti tulevaisuuden lukiossa

Kirsi Silonsaari, Gradia-lukiot

Astetta enemmän etänä – monimuotoisesti tulevaisuuden lukiossa

Kirsi Silonsaari, Gradia-lukiot

Astetta enemmän etänä – monimuotoisesti tulevaisuuden lukiossa

Gymnasierna utvecklas genom ”Hållbar handledning” – Fler fördelar för gymnasiestuderande väntarAnna Sandorder-13 parity-odd

Gymnasierna utvecklas genom ”Hållbar handledning” – Fler fördelar för gymnasiestuderande väntar

Anna Sand

Gymnasierna utvecklas genom ”Hållbar handledning” – Fler fördelar för gymnasiestuderande väntar

Anna Sand

Gymnasierna utvecklas genom ”Hållbar handledning” – Fler fördelar för gymnasiestuderande väntar

Anna Sand

Gymnasierna utvecklas genom ”Hållbar handledning” – Fler fördelar för gymnasiestuderande väntar

Jämlikhetsarbete i praktikenMikael Eriksson, rektor, Kyrkslätts gymnasiumorder-14 parity-even

Jämlikhetsarbete i praktiken

Mikael Eriksson, rektor, Kyrkslätts gymnasium

Jämlikhetsarbete i praktiken

Mikael Eriksson, rektor, Kyrkslätts gymnasium

Jämlikhetsarbete i praktiken

Mikael Eriksson, rektor, Kyrkslätts gymnasium

Jämlikhetsarbete i praktiken

Suuren lukion laadukkaan ja saavutettavan ohjauksen malliLaura Sallinen, Schildtin lukio, Jyväskylä; Timo Ilomäki, Schildtin lukio, Jyväskylä; Pauliina Pöntinen, Kuopion Lyseon lukio, Kuopioorder-15 parity-odd

Suuren lukion laadukkaan ja saavutettavan ohjauksen malli

Laura Sallinen, Schildtin lukio, Jyväskylä; Timo Ilomäki, Schildtin lukio, Jyväskylä; Pauliina Pöntinen, Kuopion Lyseon lukio, Kuopio

Suuren lukion laadukkaan ja saavutettavan ohjauksen malli

Laura Sallinen, Schildtin lukio, Jyväskylä; Timo Ilomäki, Schildtin lukio, Jyväskylä; Pauliina Pöntinen, Kuopion Lyseon lukio, Kuopio

Suuren lukion laadukkaan ja saavutettavan ohjauksen malli

Laura Sallinen, Schildtin lukio, Jyväskylä; Timo Ilomäki, Schildtin lukio, Jyväskylä; Pauliina Pöntinen, Kuopion Lyseon lukio, Kuopio

Suuren lukion laadukkaan ja saavutettavan ohjauksen malli

Valmennuksesta tukea lukio-opiskelijoiden jaksamiseenAnne Erkinheimo-Kyllönen, Tampereorder-16 parity-even

Valmennuksesta tukea lukio-opiskelijoiden jaksamiseen

Anne Erkinheimo-Kyllönen, Tampere

Valmennuksesta tukea lukio-opiskelijoiden jaksamiseen

Anne Erkinheimo-Kyllönen, Tampere

Valmennuksesta tukea lukio-opiskelijoiden jaksamiseen

Anne Erkinheimo-Kyllönen, Tampere

Valmennuksesta tukea lukio-opiskelijoiden jaksamiseen

Ylivieskan lukion tiimitoiminta tuo yhteisöllisyyttäYlivieskan lukion opiskelijakunnan hallitus / tiimitorder-17 parity-odd

Ylivieskan lukion tiimitoiminta tuo yhteisöllisyyttä

Ylivieskan lukion opiskelijakunnan hallitus / tiimit

Ylivieskan lukion tiimitoiminta tuo yhteisöllisyyttä

Ylivieskan lukion opiskelijakunnan hallitus / tiimit

Ylivieskan lukion tiimitoiminta tuo yhteisöllisyyttä

Ylivieskan lukion opiskelijakunnan hallitus / tiimit

Ylivieskan lukion tiimitoiminta tuo yhteisöllisyyttä

4. Saavutettava lukiokoulutusorder-18 parity-even

4. Saavutettava lukiokoulutus

4. Saavutettava lukiokoulutus

4. Saavutettava lukiokoulutus

4. Saavutettava lukiokoulutus

LOOK – lukio-opiskelijoiden oppimisympäristöjen kehittäminenKati Immeli-Vänskä, projektipäällikkö; Markus Lähde, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori; Suvi Niemi-Kapee, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori, Helsingin kaupunkiorder-19 parity-odd

LOOK – lukio-opiskelijoiden oppimisympäristöjen kehittäminen

Kati Immeli-Vänskä, projektipäällikkö; Markus Lähde, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori; Suvi Niemi-Kapee, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori, Helsingin kaupunki

LOOK – lukio-opiskelijoiden oppimisympäristöjen kehittäminen

Kati Immeli-Vänskä, projektipäällikkö; Markus Lähde, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori; Suvi Niemi-Kapee, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori, Helsingin kaupunki

LOOK – lukio-opiskelijoiden oppimisympäristöjen kehittäminen

Kati Immeli-Vänskä, projektipäällikkö; Markus Lähde, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori; Suvi Niemi-Kapee, verkkolukion koordinaattori ja lukion lehtori, Helsingin kaupunki

LOOK – lukio-opiskelijoiden oppimisympäristöjen kehittäminen

Tieto ja opettajat liikkeessä Kuopion ViherkampuksellaAurora Hansen, rehtori, Kuopion viherkampusorder-20 parity-even

Tieto ja opettajat liikkeessä Kuopion Viherkampuksella

Aurora Hansen, rehtori, Kuopion viherkampus

Tieto ja opettajat liikkeessä Kuopion Viherkampuksella

Aurora Hansen, rehtori, Kuopion viherkampus

Tieto ja opettajat liikkeessä Kuopion Viherkampuksella

Aurora Hansen, rehtori, Kuopion viherkampus

Tieto ja opettajat liikkeessä Kuopion Viherkampuksella

Virtuaalisesti kohti yksilöllisiä opintopolkujaTiina Kaljunen, apulaisrehtori, Kuopion aikuislukioorder-21 parity-odd

Virtuaalisesti kohti yksilöllisiä opintopolkuja

Tiina Kaljunen, apulaisrehtori, Kuopion aikuislukio

Virtuaalisesti kohti yksilöllisiä opintopolkuja

Tiina Kaljunen, apulaisrehtori, Kuopion aikuislukio

Virtuaalisesti kohti yksilöllisiä opintopolkuja

Tiina Kaljunen, apulaisrehtori, Kuopion aikuislukio

Virtuaalisesti kohti yksilöllisiä opintopolkuja

Julkaisun tiedot© Tekijät ja Opetushallitusorder-22 parity-even

Julkaisun tiedot

© Tekijät ja Opetushallitus

Julkaisun tiedot

© Tekijät ja Opetushallitus

Julkaisun tiedot

© Tekijät ja Opetushallitus

Julkaisun tiedot