Laatu tehdään yhdessä Laatuapila-hankkeen loppujulkaisu cover Sisällysluettelo Laatu tehdään yhdessä Laatuapila-hankkeen loppujulkaisu JOHDANTO: Mitä se laatu oikein on?Oski Vidgren, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-1 parity-oddJOHDANTO: Mitä se laatu oikein on?Oski Vidgren, Gradia-lukiot, JyväskyläJOHDANTO: Mitä se laatu oikein on?Oski Vidgren, Gradia-lukiot, JyväskyläJOHDANTO: Mitä se laatu oikein on?Oski Vidgren, Gradia-lukiot, JyväskyläJOHDANTO: Mitä se laatu oikein on? OSA1: Laadunhallintaorder-2 parity-evenOSA1: LaadunhallintaOSA1: LaadunhallintaOSA1: LaadunhallintaOSA1: Laadunhallinta Lukiokoulutuksen laadunhallinta yleisestiSamuli Laitinen, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-3 parity-oddLukiokoulutuksen laadunhallinta yleisestiSamuli Laitinen, Gradia-lukiot, JyväskyläLukiokoulutuksen laadunhallinta yleisestiSamuli Laitinen, Gradia-lukiot, JyväskyläLukiokoulutuksen laadunhallinta yleisestiSamuli Laitinen, Gradia-lukiot, JyväskyläLukiokoulutuksen laadunhallinta yleisesti Ydinprosessit muodostavat laatukäsikirjan perustan Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-4 parity-evenYdinprosessit muodostavat laatukäsikirjan perustan Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, JyväskyläYdinprosessit muodostavat laatukäsikirjan perustan Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, JyväskyläYdinprosessit muodostavat laatukäsikirjan perustan Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, JyväskyläYdinprosessit muodostavat laatukäsikirjan perustan Mittarit mahdollistavat tietoon perustuvan laadun kehittämisen Sanna Eskelinen & Jarkko Sairanen, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-5 parity-oddMittarit mahdollistavat tietoon perustuvan laadun kehittämisen Sanna Eskelinen & Jarkko Sairanen, Gradia-lukiot, JyväskyläMittarit mahdollistavat tietoon perustuvan laadun kehittämisen Sanna Eskelinen & Jarkko Sairanen, Gradia-lukiot, JyväskyläMittarit mahdollistavat tietoon perustuvan laadun kehittämisen Sanna Eskelinen & Jarkko Sairanen, Gradia-lukiot, JyväskyläMittarit mahdollistavat tietoon perustuvan laadun kehittämisen Vertaisarviointi laadun kehittämisen välineenä Satumari Loukiala, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-6 parity-evenVertaisarviointi laadun kehittämisen välineenä Satumari Loukiala, Gradia-lukiot, JyväskyläVertaisarviointi laadun kehittämisen välineenä Satumari Loukiala, Gradia-lukiot, JyväskyläVertaisarviointi laadun kehittämisen välineenä Satumari Loukiala, Gradia-lukiot, JyväskyläVertaisarviointi laadun kehittämisen välineenä Tavastian lukioiden opettajat laatutyössä! Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, Hämeenlinnaorder-7 parity-oddTavastian lukioiden opettajat laatutyössä! Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, HämeenlinnaTavastian lukioiden opettajat laatutyössä! Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, HämeenlinnaTavastian lukioiden opettajat laatutyössä! Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, HämeenlinnaTavastian lukioiden opettajat laatutyössä! Kuopion lukioiden laatutiimi Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio, Kuopioorder-8 parity-evenKuopion lukioiden laatutiimi Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio, KuopioKuopion lukioiden laatutiimi Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio, KuopioKuopion lukioiden laatutiimi Päivi Kiiski, Kuopion Lyseon lukio, KuopioKuopion lukioiden laatutiimi OSA 2: Osaamisen vahvistaminenorder-9 parity-oddOSA 2: Osaamisen vahvistaminenOSA 2: Osaamisen vahvistaminenOSA 2: Osaamisen vahvistaminenOSA 2: Osaamisen vahvistaminen Opettajien osaamisen kehittäminen tukee laadukasta oppimista Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-10 parity-evenOpettajien osaamisen kehittäminen tukee laadukasta oppimista Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, JyväskyläOpettajien osaamisen kehittäminen tukee laadukasta oppimista Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, JyväskyläOpettajien osaamisen kehittäminen tukee laadukasta oppimista Sanna Eskelinen, Gradia-lukiot, JyväskyläOpettajien osaamisen kehittäminen tukee laadukasta oppimista Opettajien osaamiskuvaukset osana ryhmäkehityskeskusteluja Kallaveden lukiossaEnsio Vatanen, Kallaveden lukio, Kuopioorder-11 parity-oddOpettajien osaamiskuvaukset osana ryhmäkehityskeskusteluja Kallaveden lukiossaEnsio Vatanen, Kallaveden lukio, KuopioOpettajien osaamiskuvaukset osana ryhmäkehityskeskusteluja Kallaveden lukiossaEnsio Vatanen, Kallaveden lukio, KuopioOpettajien osaamiskuvaukset osana ryhmäkehityskeskusteluja Kallaveden lukiossaEnsio Vatanen, Kallaveden lukio, KuopioOpettajien osaamiskuvaukset osana ryhmäkehityskeskusteluja Kallaveden lukiossa OSA 3: Hyvinvointi ja osallisuusorder-12 parity-evenOSA 3: Hyvinvointi ja osallisuusOSA 3: Hyvinvointi ja osallisuusOSA 3: Hyvinvointi ja osallisuusOSA 3: Hyvinvointi ja osallisuus Askeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin rakentaminen Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, Hämeenlinnaorder-13 parity-oddAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin rakentaminen Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, HämeenlinnaAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin rakentaminen Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, HämeenlinnaAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin rakentaminen Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, HämeenlinnaAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin rakentaminen Askeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin käyttöönotto Laatuapilaverkoston lukioissa Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, Hämeenlinna & Juuso Repo, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-14 parity-evenAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin käyttöönotto Laatuapilaverkoston lukioissa Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, Hämeenlinna & Juuso Repo, Gradia-lukiot, JyväskyläAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin käyttöönotto Laatuapilaverkoston lukioissa Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, Hämeenlinna & Juuso Repo, Gradia-lukiot, JyväskyläAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin käyttöönotto Laatuapilaverkoston lukioissa Satu Nylander, Ammattiopisto Tavastia, Hämeenlinna & Juuso Repo, Gradia-lukiot, JyväskyläAskeleita hyvään arkeen -hyvinvointimallin käyttöönotto Laatuapilaverkoston lukioissa Kolme konkreettista keinoa kohti laadukasta ja hyvinvoivaa lukiota – Puolivälikysely, häirintäilmoitus ja nimitarrat Sanna Eskelinen & Oski Vidgren, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-15 parity-oddKolme konkreettista keinoa kohti laadukasta ja hyvinvoivaa lukiota – Puolivälikysely, häirintäilmoitus ja nimitarrat Sanna Eskelinen & Oski Vidgren, Gradia-lukiot, JyväskyläKolme konkreettista keinoa kohti laadukasta ja hyvinvoivaa lukiota – Puolivälikysely, häirintäilmoitus ja nimitarrat Sanna Eskelinen & Oski Vidgren, Gradia-lukiot, JyväskyläKolme konkreettista keinoa kohti laadukasta ja hyvinvoivaa lukiota – Puolivälikysely, häirintäilmoitus ja nimitarrat Sanna Eskelinen & Oski Vidgren, Gradia-lukiot, JyväskyläKolme konkreettista keinoa kohti laadukasta ja hyvinvoivaa lukiota – Puolivälikysely, häirintäilmoitus ja nimitarrat LOPPUSANAT: Miten laatutyötä jatketaan Laatuapila-hankkeen jälkeen? Samuli Laitinen, Gradia-lukiot, Jyväskyläorder-16 parity-evenLOPPUSANAT: Miten laatutyötä jatketaan Laatuapila-hankkeen jälkeen? Samuli Laitinen, Gradia-lukiot, JyväskyläLOPPUSANAT: Miten laatutyötä jatketaan Laatuapila-hankkeen jälkeen? Samuli Laitinen, Gradia-lukiot, JyväskyläLOPPUSANAT: Miten laatutyötä jatketaan Laatuapila-hankkeen jälkeen? Samuli Laitinen, Gradia-lukiot, JyväskyläLOPPUSANAT: Miten laatutyötä jatketaan Laatuapila-hankkeen jälkeen? Linkitorder-17 parity-oddLinkitLinkitLinkitLinkit