4.3. Lukiolaisen 12 kestävyysosaamisen ulottuvuutta Tämä luku tarjoaa sinulle joitakin käytännön esimerkkejä GreenComp-kestävyysosaamisen 12 ulottuvuudesta ja ne liittyvät niin opetukseen, toimintakulttuuriin, johtamiseen kuin rakenteisiin. Esimerkit on koottu lukioiden arjesta yhteisissä tapaamisissa: sekä tiekartaston työstämispajoissa että lukioiden etäkahveilla. Miten seuraavia tietoja, taitoja ja asenteita teidän lukiossanne edistetään?
Lukiolainen voi saavuttaa kestävyysosaamista lukuisilla eri tavoilla lukioarjessa. GreenComp-ikonit: ECF4CLIM-hanke, joka on saanut rahoituksen EU:n Horizon 2020 tutkimus- ja innovaatio-ohjelmasta (hankesopimus 101036505).
Lukiolainen voi saavuttaa kestävyysosaamista lukuisilla eri tavoilla lukioarjessa. GreenComp-ikonit: ECF4CLIM-hanke, joka on saanut rahoituksen EU:n Horizon 2020 tutkimus- ja innovaatio-ohjelmasta (hankesopimus 101036505).
Lukiolainen voi saavuttaa kestävyysosaamista lukuisilla eri tavoilla lukioarjessa. GreenComp-ikonit: ECF4CLIM-hanke, joka on saanut rahoituksen EU:n Horizon 2020 tutkimus- ja innovaatio-ohjelmasta (hankesopimus 101036505).
Lukiolainen voi saavuttaa kestävyysosaamista lukuisilla eri tavoilla lukioarjessa. GreenComp-ikonit: ECF4CLIM-hanke, joka on saanut rahoituksen EU:n Horizon 2020 tutkimus- ja innovaatio-ohjelmasta (hankesopimus 101036505).
Lukiolainen voi saavuttaa kestävyysosaamista lukuisilla eri tavoilla lukioarjessa. GreenComp-ikonit: ECF4CLIM-hanke, joka on saanut rahoituksen EU:n Horizon 2020 tutkimus- ja innovaatio-ohjelmasta (hankesopimus 101036505).
Lukiolainen voi saavuttaa kestävyysosaamista lukuisilla eri tavoilla lukioarjessa. GreenComp-ikonit: ECF4CLIM-hanke, joka on saanut rahoituksen EU:n Horizon 2020 tutkimus- ja innovaatio-ohjelmasta (hankesopimus 101036505).
Avaa ylläoleva kuva erilliseen ikkunaan, niin voit suurentaa sitä.
Pohdinta 4 : Miten teidän lukiossanne edistetään edellisten 12 kestävyysosaamisen ulottuvuuden oppimista ja omaksumista: missä olisi kehitettävää, mikä on jo hyvin hallussa? Onko kunnassa tai koulussanne linjattu, millaisia kestävyysosaamista 9-luokkalaisella tai lukiolaisella tulisi olla? Miten koko kunnan tasolla voitaisiin varmistaa kestävyysosaamisen taso?
Lukioiden kestävyystiekartasto Reittejä kohti hyvinvoivaa ja kestävää yhteisöä 28.3.2024