4.3. Lukiolaisen 12 kestävyysosaamisen ulottuvuutta

Tämä luku tar­jo­aa si­nul­le joi­ta­kin käy­tän­nön esi­merk­ke­jä Green­Comp-kes­tä­vyys­o­saa­mi­sen 12 ulot­tu­vuu­des­ta ja ne liit­ty­vät niin ope­tuk­seen, toi­min­ta­kult­tuu­riin, joh­ta­mi­seen kuin ra­ken­tei­siin. Esi­mer­kit on koot­tu lu­ki­oi­den ar­jes­ta yh­tei­sis­sä ta­paa­mi­sis­sa: sekä tie­kar­tas­ton työs­tä­mis­pa­jois­sa että lu­ki­oi­den etä­kah­veil­la. Mi­ten seu­raa­via tie­to­ja, tai­to­ja ja asen­tei­ta tei­dän lu­ki­os­san­ne edis­te­tään?

Lu­ki­o­lai­nen voi saa­vut­taa kes­tä­vyys­o­saa­mis­ta lu­kui­sil­la eri ta­voil­la lu­ki­o­ar­jes­sa. Green­Comp-iko­nit: ECF4CLIM-han­ke, joka on saa­nut ra­hoi­tuk­sen EU:n Ho­ri­zon 2020 tut­ki­mus- ja in­no­vaa­tio-oh­jel­mas­ta (han­ke­so­pi­mus 101036505).

Avaa yl­läo­le­va kuva eril­li­seen ik­ku­naan, niin voit suu­ren­taa sitä.

Poh­din­ta 4: Mi­ten tei­dän lu­ki­os­san­ne edis­te­tään edel­lis­ten 12 kes­tä­vyys­o­saa­mi­sen ulot­tu­vuu­den op­pi­mis­ta ja omak­su­mis­ta: mis­sä oli­si ke­hi­tet­tä­vää, mikä on jo hy­vin hal­lus­sa? Onko kun­nas­sa tai kou­lus­san­ne lin­jat­tu, mil­lai­sia kes­tä­vyys­o­saa­mis­ta 9-luok­ka­lai­sel­la tai lu­ki­o­lai­sel­la tu­li­si olla? Mi­ten koko kun­nan ta­sol­la voi­tai­siin var­mis­taa kes­tä­vyys­o­saa­mi­sen taso?

Lu­ki­oi­den kes­tä­vyys­tie­kar­tas­toReit­te­jä koh­ti hy­vin­voi­vaa ja kes­tä­vää yh­tei­söä28.3.2024